ورود سری جدید پورشه911 به ایران

ممکن است شما هم هرگاه نام پورشه را می شنوید، تصویر مدل 911 را در ذهن خود تداعی کنید! 911 بی شک یکی از جاودانه ترین مدل های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است.

به گزارش pctricks به نقل از هفت صبح ، اگر مدل های مختلف 911 را از ابتدای تولید تاکنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد شمایل کلی این خودرو در این سال ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند. مدل های 911 همیشه با آخرین فناوری های روز به بازار عرضه می شوند و شکی نیست که جزو بهترین های صنعت خودروسازی هستند.





تعداد محدودی از مدل های قدیمی 911 در ایران موجود هستند اما کسی فکرش را نمی کرد بعد ده ها سال غیبت، باز هم پای مدل 911 به ایران باز شود تا اینکه مدل 2009 Cabriolet 4 Carrera به عنوان تنها 911 به دست نمایندگی پورشه در ایران عرضه شد. این مدل چهارچرخ متحرک به عنوانی ک رقیب قدرتمند برای SL500 در بازار داخلی ظاهر شد و از لحاظ قیمت نیز حدود 30 میلیون تومان ارزان تر از SL500 بود. این مدل طبق معمول از یک پیشرانه شش سیلندر بهره می گیرد و شتاب اولیه آن برابر 8/4 ثانیه است، به همین سبب در زمان عرضه در ایران، لقب سریع ترین اتومبیل بازار داخلی را به خود اختصاص داد. البته مدل کوپه این خودرو شتاب اولیه سریع تری داشته و هندلینگ آن نیز اندکی بهتر است که متاسفانه در بازار ایران عرضه نشد. با این حال اکنون نمایندگی پورشه در ایران اعلام کرده قصد دارد مدل Carrera S کاربرولت و همچنین کوپه را در کشور عرضه کند و البته هنوز زمان دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نکرده است.

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه 911 معلوم شد بازهم استایل طراحی و پیکره اصلی 911 ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است. هرچند در نمای ظاهری هم، افزایش 100 میلی متری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ ها، سپرها و اسپویلر عقب، کاملا مشهود است و بدین ترتیب مشخص می شود این بار پورشه سعی کرده ضمن حفظ سنت ها، دستی هم بر چهره همیشگی مدل 911 بکشد.

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید + عکس


فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می رسد چراغ های دایره ای شکل سابق، کمی بیضی مانند شده اند. چراغ های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی های هوا به سمت گوشه سپر، پیشروی کرده اند و با این تفاسیر، نمای جلوی 911 شباهت کمی با مدل Caymen پیدا کرده است. اولین نکته ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می کند، ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی 911 بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل های فست بک می اندازد. آینه های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه ای است که روی مدل های جدید پورشه نصب می شود. در قسمت عقب نیز سعی شده با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه های  آن، حالت آیرودینامیک مناسب تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همان طور که ملاحظه می کنید، چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر، در میان شبکه های خروجی هوا جاسازی شده است. چراغ های عقب، فرم قبلی خود را حفظ کرده اند، با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک تر شده و در نورپردازی آنها از سیستم LED خطی استفاده شده است. همچنین رینگ استاندارد این مدل، از نوع 20 اینچی است.

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید + عکس


وزن بدنه 911 که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده، 45 کیلوگرم نسبت به قتل کاهش یافته و ضریب آیرودینامیکی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. مشتریان این نسل از 911 می توانند دو مدل کیت اسپورت را برای بدنه سفارش دهند که اولی شامل اسپویلر و سپر اسپورت بوده اما مدل دوم آن که تکمیل تر است شباهت زیادی به کیت 911 GTR دارد. کمپانی پوشه برای بدنه نسل جدید این خودرو، چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متالیک و همچنین سه رنگ ویژه سفارشی را ارایه می دهد.

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید + عکس


در داخل کابین نسل جدید 911 تغییرات زیادی به چشم می خورد که سبک طراحی داخل مدل های جدیدتر پورشه یعنی کاین 2011 و پانامرا در ذهن شما تداعی می کند. ارتفاع داشبورد کاهش یافته و در عوض، طول کنسول مرکزی و تعداد کلیدهای قرار گرفته روی آن افزایش یافته است و از این لحاظ بی شباهت به کنسول پانامرا نیست. غربیلک فرمان نیز دقیقا از همان نمونه ای بوده که در مدل های جدید به صورت استاندارد استفاده می شود و کارکردن با پدال شیفترهای آن، چندان ساده و کاربردی نیست! البته شما می توانید غربیلک فرمان اسپورت و جدید پورشه را برای این مدل هم سفارش دهید که پدال های تعویض دنده در پشت آن قرار گرفته اند و خبری از کلیدهای کنترلر روی آن نیست! در کل، سبک طراحی داخلی علاوه بر دارابودن ویژگی های اسپورت، لوکس تر از قبل شده است و به لطف افزایش فاصله محورها، فضای پای سرنشینان نیز بیشتر شده است. البته هنوز هم ردیف عقب برای بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد، راحت و جادار نیست. ابعاد سانروف نیز بسیار عریض تر از نسل  قبل شده و مکانیزم آن به این صورت است که قسمت بزرگی از سقف از جای خود بلند شده و به سمت عقب حرکت می کند. مشتریان می توانند برای پوشش چرم کابین این خودرو یکی از 9 رنگ پیشنهادی را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کار را و قهوه ای اسپرسو فقط برای پوشش چرم طبیعی است.

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید + عکس


نسل نوین 911 از لحاظ فنی دچار تحولات شگرفی شده و جالب اینجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کاررا و کاررا S از 10 لیتر در هر 100 کیلومتر، تجاوز نخواهد کرد و تولید گازهای گلخانه ای نیز تا 16 درصد در این مدل ها کاهش یافته است. جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک PDK برای هر دو مدل کاررا و کاررا S قابل سفارش بوده و سیستم فرمان جدید الکترومکانیکی به کار گرفته شده در این مدل ها، علاوه بر افزایش میزان دقت فرمان پذیری، نقش موثری در کاهش مصرف سوخت ایفا می کند. لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه یکی از بی نقص ترین گیربکس های دنیا بوده و دنده ها را با کمترین تاخیر تعویض می نماید که البته از این گیربکس در مدل کاین استفاده نشده است. کاررا جدید از یک پیشرانه شش سیلندر 3/4 لیتری بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتی معادل 350 اسب بخار را تولید کند و با انتشار 194 گرم / کیلومتر CO2 عنوان اولین اتومبیل اسپورت پورشه با میزان انتشار کمتر از 200 گرم / کیلومتر دی اکسید کربن را کسب کرده است. میانگین مصرف سوخت کاررا برابر 8/2 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. کاررا S نیز از یک پیشرانه شش سیلندر 3/8 لیتری برخوردار است که تولید 400 اسب بخار را برای این مدل مهیا ساخته است. مصرف سوخت این مدل برابر 8/7 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده و میزان انتشار دی اکسیدکربن آن، 205 گرم / کیلومتر است. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو برای مدل Carrera و Carrera S به ترتیب برابر 4/6 ثانیه (4/4 با دکمه شتابگیری) و 3/4 ثانیه (4/1 با دکمه شتابگیری) می باشد.

نسل جدید 911 پورشه به ایران می آید + عکس


کمپانی پورشه برای مدل 911 جدید خود از سیستم های هوشمند کنترل پایداری مختلفی استفاده کرده که ازجمله آنها می توان به سیستم مدیریت فعال شاسی PDCC و همچنین سیستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد. این سیستم که برای اولین بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است، آستانه تحمل نیروی جانبی (G) را افزایش داده و موجب می شود پیچ ها را با حداکثر سرعت  ممکنه و اعتماد به نفس بیشتری پشت سر بگذارید. هندلینگ 911 همیشه بی نظیر و مثال زدنی بوده و به لطف سیستم تعلیق فوق العاده خشکش همواره مانند یک خزنده به زمین می چسبد! اما این ویژگی درمدل های چهار چرخ متحرک تشدید می گردد و دیگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهید بود که البته فعلا مدل 4 و S4 برای نسل جدید 911 معرفی نشده است. نکته منفی درخصوص 911 این بوده که صدای منبع اگزوز آن مانند مدل کاین یا پانامرا چندان جذاب و غرنده نبوده و فقط در دورهای بالا صدایی زوزه کشان، مانند توفان را از خود خارج می کند. البته مشتریان می توانند برای این نسل از 911 کیت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صدای خشن تری دارد اما باز هم راضی کننده و دلچسب نیست.

91/041 دلار و برای مدل کاررا S معادل 107/796 است. برآوردها نشان می دهد، قیمت کاررا S در ایران حدود 400 میلیون تومان خواهد بود و از این لحاظ اختلاف زیادی با مدل قبلی خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد