نامه ی ناپلئون بناپارت به فتحعلی شاه

سلام بر تو!

 من همه جا مأمورینی دارم که از آن چه که اهمّیّت دارد مرا آگاه می کنند .آوازه ی شهرت من تورا معلوم داشته که من که هستم و چه کرده  ام و چگونه فرانسه را برتر از ملل غرب قرار دادم .میل دارم به من بگویی که چه کرده ای و برای تأمین بقای سلطنت خود چه نظری داری؟ایران کشور شریفی است که خداوند عطایای خود را در حق آن دریغ نداشته است.مردمان آن مردمانی هوشیار وبی باک اند وشایسته ی آنند که حکومت خوب داشته باشند.پیشینیان تولابد از یک قرن به این طرف لایق حکمرانی چنین ملّتی نبوده اند که گذاشته اند از نفاق خانگی آزار ببینندواز بین بروند.

 نادر شاه جنگجوی بزرگی بود.قدرتی بسیار به دست آورد.برای فتنه جویان وحشت انگیز بود .بردشمنان خود چیره شدوبا افتخار پادشاهی کرد؛امّا این فرزانگی را نداشت که هم به فکر حال وهم در اندیشه ی آینده باشد.

 من یک تن از خدمت گذاران خویش را به نزد تو می فرستم که در بَرِ من مقامی مهم واعتمادی کامل دارد.من از تو خواهش می کنم از او خوب پذیرایی کنی ویاری پروردگار وسلطنت طولانی وباافتخار وعاقبت خیر باری تو آرزومندم.

راز حرم علمدار کربلا +عکس

شیخ عباس 74 ساله، که 36 سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است.

به گزارش مهر، وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از 400 سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشمه را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.

از 50 سال قبل تاکنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت 10 روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.
وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند. (پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت)
این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.

ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

منبع:persian v

کم شدن شانس ایران برای صعود

امروز تیم ملی ایران در 3ست مغلوب تیم قدرتمند برزیل شد.برزیل با تمام قوا برای این بازی ظاهر شد و بازیکن 35ساله اش gibaپوئن های زیادی را به دست آورد.  لهستان -روسیه-برزیل به ترتیب در رتبه های اول تا  سوم قراردارند.

کسب درآمد100% تضمینی

این سیستم همکاری درفروش بسیار قانونی کارخودراانجام میدهد و شماعزیزان میتوانید با گزاشتن تبلیغات آن دروبلاگ یا سایت خود درآمد کسب کنید.حداقل پورسانت برای واریزهم1000تومان است!

برای عضویت کلیک کنید.