راز شوت های وحشتناک رونالدو

رونالدو...

ضربات رعدآسا رونالدو به طرز شگفت آوری مواج است و توپ چنان حرکت می کند که مهار آن توسط دروازه بانان تقریبا غیر ممکن می شود. مطلب زیر تحقیقی است درباره راز شوت های کریستیانو رونالدو.




ضربات موجی

یکی از سرویس های والیبال که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، سرویس ” موجی” است. در این سرویس زننده ضربه با وارد کردن ضربه ای به صورت لحظه ای یا به عبارت بهتر با وارد کردن شوک لحظه ای قوی با پاشنه دست به مرکز توپ، باعث می شود که توپ بعد از عبور از تور، حالت موجی پیدا کند. طوری این ضربه نواخته می شود که دست بعد از برخورد به توپ حرکت زیادی نداشته باشد. هر چه مرکز تماس دست با مرکز توپ موافق هم باشند، سرویس اجرا شده موج بیشتری بر می دارد ( منظور از موج؛ حرکت عرضی توپ زمان حرکت است).. ضربات ایستگاهی کریستیانو رونالدو شباهت زیادی به سرویس موجی دارد. شوت های کریس با تمامی قسمت روی پا زده نمی شود، بلکه با قسمتی که شامل استخوان انگشت شصت پا می شود به توپ ضربه می زند. او با وارد کردن جزییات بیشتری به این نوع ضربه، تکنیک جدیدی برای شوت زدن بوجود آورده است. شوت های کریس بجای اینکه چرخش داشته باشند، ارتعاش دارند که این مساله باعث می شود دروازه بان در تشخیص مکان فرود آمدن توپ دچار مشکل شود. موقع ایستادن پشت توپ از زاویه پشت، توپ بین پاهای او قرار دارد و پای تکیه گاه کمی نزدیکتر از حالت طبیعی کنار توپ قرار می گیرد. در والیبال تجربه نشان داده اگر این ضربه به قسمت “والف” توپ زده شود، موج توپ بیشتر می شود. نویسنده از اینکه کریس از سرویس موجی والیبال الگو برداری کرده یا نه، اطلاعی ندارد، این مطلب فعلا در حد یک نظریه است.

تکنیک جدید

ضربات کریس رونالدو با تکنیک جدیدی به توپ نواخته میشود. این ضربات مانند یک سبک کاری خاص برای یک کارگردان، به نام کریس رونالدو ثبت می شود. شاید در یک نگاه عامیانه این شوت معمولی به نظر برسد، اما مسلما اگر راز این شوت فاش شود به ظرافت و تکنیک آن بیشتر آشنا می شویم. سختی زدن این ضربه و ریسک رد نشدن توپ از دیوار دفاعی شاید باعث فراگیر نشدن این ضربه شود. ازخاصیت بازیکنان پیشرفته داشتن یک تکنیک خاص است. زیدان با دریبل منحصر بفردش و حالا شوت های ” موجی ” کریس رونالدو. علاوه بر شوت های عالی، نوع بازی که ارائه می دهد می تواند در آینده به معیاری برای انتخاب بازیکنان مدرن تبدیل شود. قابلیت بازی در چهار پست جلو، سرزنی بالا، دریبل عالی و شوت های منحصربفردش.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد