هیچ اقدامی در راه «کاربرپسندتر» کردن خدمات یک شبکه از نگاه دیگری دور نمیماند.
در میان ماشینهای موتورهای جستوجوی آنلاین، گوگل حرف اول را میزند. در میان شبکههای اجتماعی اما این فیس بوک است که همچنان با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر بر سکوی نخست ایستاده است. سکویی که شاید فیسیوک مجبور شود با راهاندازی گوگل پلاس در آیندهای نه چندان دور با کمپانی رقیب خود، گوگل، تقسیم کند.
به گزارش ایتنا از دویچهوله، هیچ اقدامی در راه «کاربرپسندتر» کردن خدمات یک شبکه از نگاه دیگری دور نمیماند.
مارک زاکربرگ، پایهگذار فیسبوک که خود از نخستین کسانی بود که به گوگل پلاس پیوست و پروفایلاش با بیشترین دنبالکننده،از لری پیج، بنیانگذار گوگل هم پیشی گرفته بود، به این راحتیها کاربرانش را از دست نمیدهد. شاید بتوان آن را «حسودی» فیسبوک به گوگل پلاس نامید یا رقابتی که حالا وارد مرحلهی جدیدی شدهاست.
شبکه اجتماعی گوگل امکانی دارد به نام Sparks، امکانی که به دنبال مطالب مورد علاقه کاربر میگردد، آنها را پیدا کرده و دستهبندی شده در اختیار او قرار میدهد. کاربر هم میتواند آنها را با دوستان خود به اشتراک یا به بحث بگذارد.
حالا همین امکان گوگل، فیسبوک را هم واداشته که در این زمینه طرحی «نوتر» ارائه دهد.
سایت Forbes در گزارشی آورده است که فیس بوک هم در حال بررسی ایجاد امکانی برای عرضه پیوسته مقالههای تازه اینترنت با توجه به سلایق کاربر به آنهاست.
این امکان جدید البته قرار است چیزی بیش از آنچه که پلتفرمهای خبری کنونی به کاربر ارائه میدهند، عرضه کند.