مایکروسافت برای خودش تله میسازد

مایکروسافت در اقدامی عجیب در نظر دارد تمام
شرکت های تولیدکننده گوشی های آندرویدی را به
دزدی حق اختراع محکوم کرده و از آنها غرامت دریافت
کند. این شرکت تمایل دارد اچ تی سی و سامسونگ را
به ترتیب به پرداخت غرامت و حق اختراع 5 و 15 دلار
به ازای هر گوشی فروخته شده محکوم کند.
به گزارش بتانیوز، در صورتی که دادگاه رای موافق
را برای مایکروسافت صادر نکند، احتمالا این شرکت
برای همیشه ماجرای حق اختراع و مطالبه این حقوق
را فراموش خواهد کرد.
در حال حاضر، بی اعتبار کردن یک اختراع
استانداردی بلندپروازانه دارد که مایکروسافت در
نظر دارد از آن به عنوان شاهد و گواه استفاده کند.
در صورتی که دادگاه ب هنفع مایکروسافت رای دهد،
این استاندارد کاهش پیدا می کند و این باعث می شود
مایکروسافت ساده تر بتواند حقوق اختراع را بی اعتبار
کند و برای کسانی که صاحب آن حقوق هستند، دفاع
و اثبات دشوار خواهد شد.
مایکروسافت شرکتی است که مدت زمان
زیادی تحت حمله دزدان حق اختراع یا به اصطلاح
شرکت هایی که با شکایت به دادگاه ) Patent Trolls
شرکت های غو لپیکر را وادار به پرداخت غرامت های
سنگین می کنند) بوده است، اما اینکه این شرکت خود
اکنون دست به شکایت علیه دیگران بزند، جالب به نظر
می رسد. اچ تی سی و سامسونگ پیش از آنکه حتی یک
گوشی آندرویدی عرضه کنند، از شرکای مایکروسافت
در ویندوز موبایل به شمار می رفتند. هر دوی این
شرکت ها حتی ویندوز فون 7 - آخرین سیستم عامل
موبایل مایکروسافت - را نیز عرضه م یکنند، اما درآمد
اصلی آنها از راه فروش گوشی های آندرویدی است.
جالب است که این اقدام تقریبا 20 سال پیش در
این شرکت رخ داده بود. مایکروسافت شرکت های
را وادار کرده بود، بدون آنکه ویندوزی PC تولیدکننده
بخرند، هزینه مجوز ویندوز را پرداخت کنند. شرکت های
می توانستند هر سیستم عامل Dell یا Compaq
دیگری که تمایل دارند بفروشند، اما مایکروسافت
هزینه ویندوز را از همان دستگاه ها نیز دریافت می کرد.
همین اقدامات مایکروسافت بود که باعث شد گرفتار
ماجرای آنتی تراست شود.
آندروید و ویندوز ،IDC طبق اعلام موسسه
فون در سال 2015 به رده اول و دوم محبوب ترین
سیستم های عامل دنیا بدل خواهند شد. این موسسه
همچنین پیش بینی کرده است که 1میلیارد تلفن همراه
در آن سال عرضه خواهد شد که با حساب و احتمالات
ساده، مایکروسافت 641 میلیون گوشی تلفن همراه با
هزینه مجوز به فروش خواهد رساند. اگر مایکروسافت
بتواند از این شرکت ها غرامت دریافت کند، در این
6 میلیارد دلار بدست خواهد آورد. / صورت 4

نظرات 1 + ارسال نظر
.o0o. دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 23:16 http://kiwi.blogsky.com

من پژمان مظاهری هستم
و حاضرم با شما همکاری کنم

اگر مایل باشید من می تونم یه بخش با نام اخبار کامپیوتر و موبایل تو این وبلاگ رو اداره کنم

ایمیل :
pe.mazaheri@gmail.com

ولی بهتره دعوت نامه نفرستید چون من عضو بلاگ اسکی هستم با اسم
.o0o.

سلام آقا پژمان.من فرشاد هستم.مدیر وبلاگ هستم اما نه مدیر اصلی .مدیر اصلی و مالک این وبلاگ آقا امیر هستن.باید برای این سوال ها با ایشون تماس بگیرید.
از طریق نظرات میتونید باهاش تماس بگیرید.فقط دقت کنید که اون پست نوشته امیر باشه نه فرشاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد